Prvním a mnohdy nejsilnějším dojmem kupujícího je právě vzhled. První dojem je důležitý, kupující si musí být schopen představit, jak by v této nemovitosti žil. Než začneme nemovitost vůbec nabízet, musíme udělat kvalitní fotky.
Ještě než zájemce pozvete k sobě domů, zamyslete se nad tím, jak byste si vy sami představovali byt nebo dům, který chcete koupit. Určitě se vyplatí důkladně uklidit, vyvětrat a navodit příjemnou atmosféru. To platí i pro samotné nafocení nemovitosti. Ukliďte, odstraňte například nádobí z linky, šampóny z koupelny nebo deky z obýváku. V celém bytě rozsviťte a pusťte do místností co nejvíce světla.
Také můžete využít moderních nástrojů specializovaných firem na takzvaný homestaging, tedy přizpůsobení nemovitosti oku kupujícího. Takové firmy nabízejí vše od designových vylepšení, přes barevné sladění interiéru až po uspořádání nábytku a vybavení pro dosažení dokonalého prvního dojmu celé nemovitosti.
Pokud nemovitost potřebuje menší opravy, jako např. otlučené rohy nebo špinavé zdi, zvažte opravu nebo vymalování. Jsou to maličkosti, ale určitě tím zlepšíte první dojem u zájemce o vaši nemovitost.
Má-li nemovitost větší vady, které nechcete odstraňovat, nepokoušejte se je skrýt či zamaskovat, vystavili byste se tím riziku pozdější soudní pře ohledně skrytých vad. Pokud si nejste stavem jisti, můžete si pro svůj vlastní klid a zároveň jako doklad o stavu vaší nemovitosti pro kupujícího objednat odbornou inspekci nemovitosti.
I k inzerci je třeba přistupovat chytře. Nechcete přeci, aby se vaše nemovitost prezentovala na internetu v několika verzích, v rozdílné kvalitě a s různou cenou. To je jasným signálem pro chytrého kupujícího, že nemovitost se špatně a dlouho prodává, je tedy zajisté prostor na vyjednávání o nižší ceně.
Ideální inzerci a zcela zdarma si zajistíte na reality-samoobsluha.cz.
Pavel Smíšek
autor článku
Ušetříte, prodáte rychle a za výhodnou cenu.
JAK FUNGUJE